Şimdiki Zaman / Geniş Zaman

Tarih: 05:02 Kategori: , Yorum: Yorum Yap

Çekim Özeti:

Sıfat/Fiil kökü:

son hece
Resmi

sesli
ㅂ니다

sessiz
습니다



son hece
Nazik

sessiz, yada
아요
살다 + 아요 -> 살아요
sesliise,seslerinden birisi silinir:
만나다 + 아요 à 만나요
sesli ise +아요=ㅘ요 kaynaşması görülür:
오다 + 아요 à 와요
sessiz, diğer sesliler
어요
먹다 + 어요 -> 먹어요
, yadaseslileri ile bitiyorsa silinir:
보내다 + 어요à 보내요
ile bitiyorsa, ve  kaynaşarak olur:
배우다 + 어요à 배워요
ile bitiyorsa, ve kaynaşır veolur:
마시다 +어요à 마셔요
하다
여요à해요
Fiil kökü하다ile bitiyorsa  해요 olur:
말하다à 말해요


먹다
먹어요
Yer(im)
마시다
마셔요
İçer(im)
가다
간다
Gider(im)
오다
온다
Gelir(im)
달리다
달린다
Koşarım
읽다
읽는다
Okurum
듣다
듣는다
Dinlerim

Gerçekleşmekte olan bir olay:

“Yiyorum” anlamında먹어요kullanılabilir ancak yeme işleminin tam o anda gerçekleştiğini ifade etmenin bir diğer ve daha doğru bir yolu ~ 있어요 biçimidir. Sözlük biçimi düşürülür ve fiil köküne 있어요 eklenir. Senli-benli biçim için sadece 있어 eklenir.

밥을 먹어요 pirinç yiyorum/yerim

있어요              Pirinç yiyorum (pab-ıl moggo iss-oyo)

우유 마시 있어요 Sütiyorum (uyurıl maşigo iss-oyo)

반바지 있어요 Şortgiyiyorum (panbajirıl ibgo iss-oyo)

매일 읽는다. (meil pam nega çeg-ıl ilgnında)
매일밤 내가 책을 읽어().* (meilbam nega çeg-ıl ilg-o(yo).)
Her gece kitap okurum

파란색 좋아한다. (paranseg-ıl coh-ahanda)
파란색을 좋아해().* (paranseg-ıl coh-ahe(yo))
Mavi rengi severim.

그녀 예쁘다. (gınyoga çam yeppıda)
그녀가 예뻐().* (gınyoga çam yeppo(yo))
O çok hoş (bir bayan/kız).

* Nazik (존댓말) ve senli-benli (반말) biçim


지금 음악 있어(). (cigım ım-ag-ıl dıdgo iss-o(yo).)
Şu anda/şimdi müzik dinliyorum.

지금 해요? (cigım mwo heyo)
Şu anda/şimdi ne yapıyorsun?

노래 자주 들어요. (i nore cacu tır-oyo)
Buşarkıyı sık sıkdinlerim.

오늘은 시까지 일해요? (onıl-ın myoç sikkaci ilheyo)
Bugünne zamana kadar çalışıyorsun?

지금 들어요? (jigeum mwo deul-eoyo)
Ne dinliyorsun?

민아 학교 간다
Minaokula gider.

현주 자주 본다
Hyun-ju sık sık dışarı bakar
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder