Geçmiş Zaman Konuşma Örneği

Tarih: 04:59 Kategori: , Yorum: Yorum Yap


러셀씨 어제 했어요?
+ 어제 안나 생일 파티 갔었어요.
정말요? 어땠어요?
+ 파티 정말 즐거웠어요.
마셨어요?
+ 아니요. 대신 사이다 마셨어요.
먹었어요?
+ 탕수육, 잡채,떡복이... 정말 배불렀어요.
정말 좋았겠어요.

 

러셀: Russell
: Kişi hitap eki
:
어제: Dün
: Ne
하다: Yapmak
안나: Anna
생일: Doğumgünü
파티: Parti
가다: Gitmek
정말요: Gerçekten mi?
어떻다: Nasıl
즐기다: zevk almak, hoşlanmak
: alkol
마시다: içmek
대신: yerine
사이다: Elma şarabı
먹다: yemek
탕수육: tangsuyug (tatlı-ekşi domuz)
잡채: jabchae (pirzola)
떡복이: tteogbog-i
: mide
부르다: doymak (midesi dolu olmak)
좋다: iyi olmak





일하 었어요.
Çalışıyordum.

학교 갔어요.
Ben okulagittim.

한국 갔어요.
Kore’ye gittim.

친구 만났어요.
Arkadaşımla buluştum.

영화 봤어요.
Film izledim.

사과 비쌌어요.
Elma pahalıydı.

지난주 조금 바빴어요.
Geçen hafta biraz meşguldüm.

읽었어요.
(Bir) Kitap okudum

음식 만들었어요.
Yemek pişirdim

일본어 가르쳤어요.
Japonca öğrettim.

마셨어요.  (murıl maşessoyo)
Su içtim

청소했어요.
Odamı temizledim.

친구 전화했어요. (conhwahessoyo)
Arkadaşım aradı.

어제 빨래했어요.
Dün temizlik yaptım.

어제 공원에서 운동했어요.
Dün parkta hareket yaptım. (spor yaptım)

복잡했어요.
Yol kalabalıktı.
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder