GEÇMİŞ ZAMAN

Tarih: 05:00 Kategori: , Yorum: Yorum Yap


Nazik ve Senli-Benli Biçim

 

sözlük hali düşürülür  ve
Nazik Çekim için                   았어요 ya da  었어요
Senli-benli çekim için ise        았어 ya da 었어 
ekleri kullanılır.

Kısaca geçmiş zaman çekimi için fiilin şimdiki zaman çekiminde sonuna ㅆ어 eklenir.

1- Sözlük biçiminden düşürülür
2- Senli-benli geniş zaman çekimi veya ekle ( hariç)
3- Son heceye ekle
4- Son olarak () ekle

좋아 +          ㅆ어 =          좋았어  (çohasso)
      +          ㅆ어 =          했어  (hesso)

Geniş/şimdiki zaman çekim kuralları geçmiş zaman için de geçerlidir.

좋다 – iyi olmak:
   +   았어요   =   좋았어요  (çoh-ass-oyo)

가다 – gitmek:  
  +   았어요  (ile bittiği için가았어요 ses tekrarı olduğundan doğrusu)   =   갔어요 (kass-oyo)

배우다 – öğrenmek: 
배우   +  었어요 (배우었어요)   =   배웠어요 (bewoss-oyo)

와요 – gelmek (şimdiki/geniş zaman çekiminde):
düşürülür veㅆ어요 eklenir:  왔어요 (wassoyo)


Düzensiz Fiiller

(Nazik çekim için sondaki çıkar)

fiil
Şimdiki Zaman
Geçmiş Zaman
이다 olmak
이에요
예요
이었어요  (iossoyo)
였어요  (yossoyo)
하다 yapmak/sahip olmak
해요
했어요  (hessoyo)

음악 들었어요. (ımag-ıl dılossoyo)
Müzik dinledim.

점심 먹었어요. (comşimıl mogossoyo)
Öğle yemeği yedim.

텔레비전 봤어요. (tellebijconıl pwassoyo)
Televizyon izledim.

학교 갔어요.  (haggyoe kassoyo)
Okula gitti.

했어요?  (mwo hessoyo?)
Ne yaptın?


Televizyonizliyordum”
텔레비전 보고었어요(tellebijconıl bogoissossoyo)

Gerçekleşmekte olan bir olayın ifade ediliş biçimi için  ~ 있어요

Sözlük biçimi düşürülür ve fiil köküne 있어요eklenir ve  있어요geçmiş zamana dönüştürülür +ㅆ어(): - 있었어요.

고있었어요. (pabıl moggoissossoyo)
Pilavyiyordum.

어제 그림 그리고있었습니다.Dün resim çiziyordum.

먹었어요.  
Yedim

어제모자 썼어요.
Dünşapka giydim

어디있었어요?
Neredeydi?

었어요?
었어요?  
Neyapıyordun?

어디갔어요?
Nereyegittin?

불고기 었어요.
Pulgogiyiyordum.
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder