Geçmiş Zamanda Fiil Çekimleri

Tarih: 05:00 Kategori: , Yorum: Yorum Yap


Bazı Fiiller
Sözlük biçimi
Nazik
먹다
yemek
먹었어요 (mogossoyo)
하다
yapmak
sahip olmak
했어요 (hessoyo)
이다
olmak
이었어요 (iossoyo)
였어요 (yossoyo)
마시다
içmek
마셨어요 (maşossoyo)
가다
gitmek
갔어요 (kassayo)
만나다
karşılaşmak
buluşmak
만났어요 (mannass-oyo)
보다
bakmak
görmek
봤어요 (pwassoyo)
오다
gelmek
왔어요 (wass-oyo)
자다
uyumak
잤어요 (cassoyo)
일어나다
uyanmak
일어났어요 (ironassoyo)
앉다
oturmak
앉았어요 (ancassoyo)
배우다
öğrenmek
배웠어요 (pewossoyo)
놀다
oynamak
놀았어요 (norassoyo)
있다
olmak
있었어요 (issossoyo)
없다
(mevcut) olmamak
없었어요 (opsossoyo)
읽다
okumak
읽었어요 (ilgossoyo)
쓰다
yazmak
썼어요 (ssossoyo)
알다
bilmek
알았어요 (arassoyo)
모르다
bilmemek
몰랐어요 (mollassoyo)
좋아하다
sevmek,
hoşlanmak
좋아했어요 (çohahessoyo)
사랑하다
sevmek
사랑했어요 (sarangessoyo)

Sözlük biçimi
Resmi
먹다
yemek
먹었습니다 (mogosssımnida)
하다
yapmak
sahip olmak
했습니다 (hesssımnida)
이다
olmak
이었습니다  (iosssımnida)
였습니다 (yosssımnida)
마시다
içmek
마셨습니다 (maşossimnida)
가다
gitmek
갔습니다 (kasssımnida)
만나다
karşılaşmak
buluşmak
만났습니다 (mannasssımnida)
보다
bakmak
görmek
봤습니다 (pwasssımnida)
오다
gelmek
왔습니다 (wasssımnida)
자다
uyumak
잤습니다 (casssımnida)
일어나다
uyanmak
일어났습니다 (ironasssımnida)
앉다
oturmak
앉았습니다(ancasssımnida)
배우다
öğrenmek
배웠습니다 (pewosssımnida)
놀다
oynamak
놀았습니다 (norasssımnida)
있다
olmak
있었습니다 (issossımnida)
없다
(mevcut) olmamak
없었습니다(opsossosımnida)
읽다
okumak
읽었습니다 (ilgosssımnida)
쓰다
yazmak
썼습니다 (ssosssımnida)
알다
bilmek
알았습니다 (arasssımnida)
모르다
bilmemek
몰랐습니다 (mollasssımnida)
좋아하다
sevmek,
hoşlanmak
좋아했습니다 (çohahesssımnida)
사랑하다
sevmek
사랑했습니다 (saranghesssımnida)
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder