Olumsuz Cümleler: ~지 않다 (안 için uzun biçim)

Tarih: 04:58 Kategori: , Yorum: Yorum Yap


Uzun Olumsuz Biçim

 

Uzun biçim tüm fiil ve sıfatlarla kullanılabilir.

Uzun biçim kısa biçime göre daha resmidir ve günlük hayatta kısa biçim kullanımına daha sık rastlanır.  Sıfatlar için genelde uzun biçim kullanılır

 

~ 않다  ( için uzun biçim)

 

~ 않다 fiil yada sıfat köküne eklenir. Ayrıca않다 fiili kullanılan hitap biçimine göre çekimlenir.


하다  =   +  않다  = 하지 않다
하지 않아요
하지 않아
하지 않습니다

먹다-   = + 않다=       먹지 않다
먹지 않아요
먹지 않아
먹지 않습니다...
미안하다   = 미안하지않다


하지 않아요    – yapmamak (hacianhaya)


먹지 않아요    – yememek (mogcianhayo)


크지 않아요    – büyük olmamak (kkıcianhayo)


미안하지 않아요 – üzgün olmamak (mianhacianhayo)

Uzun biçimde fiil ya da sıfat olması, fiilin düzensiz olması gibi durumlar farklılık göstermemektedir.  Sadece sözlük biçimi düşürülür ve uygun bitiş eklenir.

Eğlenmemek:
즐겁다  (cılgobda)
즐거워요  (cılgowoya)
즐겁지 않아요  (cılgogobcianhayo)

Fiil kökü aynı kalır ve tüm çekimler 않다üzerinde yapılır.

백화점 가지 않습니다.
Ben marketegitmiyorum


편지 쓰지 않아요.
Ben mektup yazmıyorum.

어제앤나 오후 열한시 자지 않았어.
DünAnna saat gece 11de yatmadı. (오후: pm)

오늘 운동하지 않아요.
Bugünegzersiz yapmıyorum.

 

짜지 않아요.

Tuzlu değil.

 

달지 않아요.

Tatlı değil.

 

저는 키가 크지 않아요
Ben uzun değilim

피곤하지 않아요
Yorgun değilim.

음식 맵지 않습니다.
Yemek acı (baharatlı) değil.

달지 않습니다.
Tatlı değil.

쓰지 않습니다
Acı (bitter) değil.

짜지 않습니다.
Tuzlu değil.

맛있지 않습니다.
Tadı iyi değil.

시지 않습니다.
Ekşi değil

하와이 호텔이 비싸지 않아요?
Hawai’de oteller pahalı değil mi?

일본 한국에서 멀지 않아요.  
Japonya Koreden uzak değildir.

한국 LA에서 가깝지 않아요.
Kore, Los Angeles’a yakın değildir.
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder